Vilkor & info

Vi säljer till både företagskunder och privatpersoner.

Moms tillkommer med f.n. 25%.
Fraktfritt som val vid 4000kr + moms!

Köp före 14 skickas samma dag!

Svenska Postorderpåsar AB
Organisationsnummer: 556924-2935 VAT-nummer: SE556924-293501
Godkänd för F-skatt och registrerad för moms.

Prisgaranti: Hittar du likadan vara till lägre pris med frakt så får du inte bara det priset av oss utan dessutom 100kr i hittelön!
Gäller ej skillnader mellan våra egna sidor, www.mailingbags.nu www.postorderpåse.se www.mailingbags.se och www.bubbelpåse.se

Betalningsalternativ: Swish: 0:- Kortbetalning via Stripe 0:- Klarna Checkout 0:- Bankgiro 0:-

Leveranstid:
Normalt har du varorna hos ditt ombud dagen efter köp, det beror mest på dig, när på dygnet du beställer, hur du betalar och liknande.  

Leveranssätt:
Vi skickar med Postnord och DHL.
Om du väljer fri frakt, så tar vi det alternativet som passar din order bäst, beroende på storlek och vikt.
Vid avhämtning på lager i Gävle bör varorna hämtas senast dagen efter genomfört köp.

Övrigt:
Alla mått är cirka och på postorderpåsar är måtten angivna med flärp.
OBS mått är ca. Är du osäker på storlek du behöver klickar du på Vilken storlek? (högst upp på startsidan)
Limmet på postorderpåsar kan torka vid lång förvaringstid. Försök använda dom inom ett halvår helst. Förvara slutet.

Ångerrätt och returer för privatpersoner:
Du har alltid 14 dagars ångerrätt. Kontakta oss alltid innan retur. Du som köpare står för returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

Reklamation:
Om en vara är defekt eller felaktig, var vänlig kontakta oss inom skälig tid (2 veckor max) så hjälper vi dig med hur du går vidare.
Spara defekta varor, använd dom inte om du ska reklamera dom. Vi skickar dig returfraktsedel till dom defekta varorna.

Skador på paket:
Upptäcker du skador på paketet skall du anmäla det direkt till den du får paketet av och på plats göra en skadeanmälan.
Hämta inte ut / ta inte emot ett skadat paket utan skadeanmälan!

Ej uthämtade paket:
Om du inte hämtar ut dina varor hos ombudet och dom går i retur till oss debiterar vi dig 249kr + moms för returfrakt, avgift och hantering. Gäller per paket.

Ej mottagen pall / paket:
DHL Pall som ej gått att leverera på grund av leveranshinder så som, ej öppet, lunchstängt, låsta grindar etc etc. Debiteras du 230kr + moms för.
DHL Paket som ej levererats av liknande anledning debiteras 105kr + moms per sändning.
Vid utebliven kontakt med DHL för att ombesörja förnyad utkörning alternativt att du hämtar på terminal som gör att det blir terminalhyra på ditt gods debiteras det dig i efterhand.

GDPR
General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter.
Vi samlar in så lite information som möjligt. Endast den information som krävs för att genomföra köpet.
Vill du beställa mot Klarna faktura så måste Klarna ha ditt personnummer.
Dessutom behöver vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress adress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.
Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi kan komma att behöva redovisa underlag för skattemyndigheten.
Följande jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa.

  • Quickbutik – vår webshopslösning
  • Stripe – om du betalar med kort.
  • Klarna – om du väljer att betala med Klarna.
  • Swedbank – om du betalar med Swish.
  • Postnord och DHL – om vi skickar med dom.

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi använder dessutom Googles tjänster “Google Analytics”.

Kontaktuppgifter: Svenska Postorderpåsar AB Tel 026 61 24 26 Postadress Kryddstigen 14G 80292 Gävle. E-post: [email protected]