Villkor & info

Vi säljer till både företagskunder och privatpersoner.

Moms INGÅR med f.n. 25%.
Fraktfritt som val vid 5000kr inklusive moms!

Köp före 14 skickas samma dag!

Mailingbags in Sweden AB
Organisationsnummer: 559293-5182 VAT-nummer: SE559293-518201
Godkänd för F-skatt och registrerad för moms.

Betalningsalternativ: Swish, Kortbetalning, Faktura och Delbetalning via SVEA

Leveranstid:
Normalt har du varorna dagen efter ditt köp, det beror mest på dig, när på dygnet du beställer, hur du betalar och liknande.  

Leveranssätt:
Vi skickar små brev med PostNord upp till 1kg och resten med DHL.
Om du väljer fri frakt, så tar vi det alternativet som passar din order bäst, beroende på storlek och vikt.
Vid avhämtning på lager i Gävle invänta mejl med vägbeskrivning.

Övrigt:
Alla mått är cirka och på postorderpåsar är måtten angivna med flärp.
OBS mått är ca. Är du osäker på storlek du behöver klickar du på Vilken storlek? (högst upp på startsidan)
Limmet kan torka vid lång förvaringstid. Försök använda dom inom ett halvår helst. Förvara slutet.
Färgnyansen kan skilja sig mot fotot och gäller alla varor.

Ångerrätt och returer för privatpersoner:
Du har alltid 14 dagars ångerrätt.
Kontakta oss innan retur så skickar vi en returfraktsedel.
Du som köpare står för fraktkostnaden som vi drar av före återbetalning.
Varan ska skickas senast dag 14 efter du mottagit leverans.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.
Tänk på att om du handlar som företag har du ingen rätt till retur eller ånger.

Reklamation:
Om en vara är defekt eller felaktig, var vänlig kontakta oss inom skälig tid (2 veckor max) så hjälper vi dig med hur du går vidare.
Spara defekta varor, använd dom inte om du ska reklamera dom. Vi skickar dig retur fraktsedel till dom defekta varorna.

Skador på paket:
Upptäcker du skador på paketet skall du anmäla det direkt till den du får paketet av och på plats göra en skadeanmälan.
Hämta inte ut / ta inte emot ett skadat paket utan skadeanmälan!

Ej uthämtade paket:
Om du inte hämtar ut dina varor hos ombudet och dom går i retur till oss debiterar vi dig 310kr inklusive moms för returfrakt, avgift och hantering. Gäller per paket.

Ej mottagen pall / paket:
DHL Pall som ej gått att leverera på grund av leverans hinder så som, ej öppet, lunchstängt, låsta grindar etc etc. Debiteras du 320kr inklusive moms för. DHL Paket som ej levererats av liknande anledning debiteras du 145kr inklusive moms per sändning.
Vid utebliven kontakt med DHL för att ombesörja förnyad utkörning alternativt att du hämtar på terminal som gör att det blir terminal hyra på ditt gods debiteras det dig i efterhand.

GDPR
General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter.
Vi samlar in så lite information som möjligt. Endast den information som krävs för att genomföra köpet.
Vill du beställa mot Klarna faktura så måste Klarna ha ditt personnummer.
Dessutom behöver vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress adress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.
Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi kan komma att behöva redovisa underlag för skattemyndigheten.
Följande jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa.

  • Quickbutik – vår webshopslösning
  • SVEA Bank  Betalningen sker via dem.
  • Postnord och DHL – om vi skickar med dem.

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi använder dessutom Googles tjänster “Google Analytics”.

Kontaktuppgifter: Mailingbags in Sweden AB Postadress Femte Tvärgatan 4, 80284 Gävle. E-post: [email protected]